keskiviikko 24. lokakuuta 2007

Verotoimistolta tuli kirje (tulostettu jo 12.10., joten kovin kova kiire kirjeellä ei ollut), kaipasivat tilinumeroa palautuksia varten. Kirjeessä tarjotaan kolme mahdollisuutta palautusten vastaanottoa varten:
  • Kirjeitse maksetulla kuorella (02.11. mennessä)
  • Internetissä suomi.fi-palvelun kautta (19.11. mennessä)
  • Jättää ilmoittamatta ja noutaa palautus pankista
Paljonkohan näiden rinnakkaisten järjestelmien ylläpito aiheuttaa ylimääräisiä kuluja?

Jos asialle x on kehitetty internetissä toimiva ympäristö, pitäisi sen toiminta keskittää pelkästään tähän ja muista, vanhemmista palvelumuodoista, veloittaa erikseen. Kuten tässä tapauksessa: internetissä ilmaiseksi, kirjeessä maksaa postimaksun + käsittelykulut ja pankista noudettaessa myös jonkun sortin palvelumaksu.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Oletko tietoinen että suomessa asuu myös ihmisiä (lähinnä vanhuksia) joille internetissä asiointi on täysin tuntematonta tai ainakin hankalaa ja vaivalloista? Vanhusten lisäksi myös suuri osa keski-ikäisistä ja jopa murto osa meistä nuorista hoitaa asiansa mieluiten asiakaspalvelijan kanssa kuin internetissä kasvottomasti. Olisiko sinusta siis oikein että vain internetiä hyödyntävät saisivat asioida ilmaiseksi? Ehkä mahdollista vuosikymmenten päästä, mutta ei vielä tällä hetkellä.